29 Temmuz 2008 Salı

Güven ve Yönetim

Benim icin bir karar , ancak karar verilemeyecek bir anda verilmiş ise karardır.

Eğer yönetici olarak şunu unutmamak gerekir, ne kadar fazla bilgiye sahip olursanız, karar vermeniz o kadar güçleşmeye başlar. Fazla bilgi konuyu daha karmaşık hale getirir. İşte geleceğin yöneticilerinin sahip olması gereken en önemli özelliklerden biri de burada yatıyor. Bilgiyi göz ardı etmek.

Bilinçli şekilde , bir bilgiyi göz ardı edebilmek ve ardından gece yatağa girdiğinde gözlerini kapatıp rahatça uyuyabilmek.


Güven hem kendi hayatımızda, hem de topluluk yaşamında çök önemli bir role sahiptir. Kurumsal düzeyde yöneticilerin çalışanları ile aralarında kurabilecekleri güven , başarı için gerekli en önemli etkenlerden biridir.

Bir yöneticinin güvensizliği minimize etmesinin 3 farklı yolu vardır. Bunlardan birincisi iktidardır ve şunu ifade eder: Eğer benim için doğru olan şeyi yapmıyorsan, ilk virajda savrulup yoldan çıkarsın. İkincisi paradır ve anlamı şudur: Benim için doğru şeyi yaptığın sürece, pastadan sende payını alırsın. Ve sonuncu strateji ise güvendir : Beni hayal kırıklığına uğratabileceğini göze alarak, kontrol sistemini bilerek azaltıyorum.


Tabi ki 3 stratejinin de , sizi başarıya götürebileceğini düşünmemek gerekir. Güven yukarıda sayılanlardan en önemlisidir ancak tek başına başarının anahtarı değildir.

Sizi başarıya götürebilecek en sağlıklı strateji bu üçünün karışımıdır ve sonuçta ortaya çıkan ise kurumsal kültür kavramıdır.

Hiç yorum yok: