e-Ticaret sitelerinde sayafaya gelen ziyaretcilerin , istenilen hedefe dogru yönlendirilmesi üzerinde hassasietle durulmasi gereken bir konudur.
Ayrıca site içerisinde dolaşırken yönünü kaybetmemesi açısından navigasyon özelliklerinin en optimum şekilde kullanılması gerekir. Bunun için dizayn sürecinde aşağıdaki elemanların seçimine ve kullanımına dikkat etmek gerekir.
· Metinler
· Resimler
· Renk Seçimleri
· Simgeler (icons)
Bu dört ana grupta yer alan sayfa elemanlarının seçiminde genel dizayn prensiplerinin yanında, güncel usability araştırmalarının sonuçlarını dikkate almakta fazy da vardır.
Araştırmalar göstermektedir ki , insanlar bir metni okumaya başlarken ilk kelimeye bağlı olarak sonrasında ne hangi kelimelerinin gelmiş olabileceğini dikkate alarak okuma yapmaktadırlar. Hızlı okuma teknikleri de bu prensip üzerine yerleştirilmiştir.
Bu nedenle sayfa da kullanılan metinlerinin kısa ve öz olmasında fayda vardır. Aksi takdirde, zaten günümüzde okuma konusundaki tembellik (burada ana akımı kastediyorum) , ziyaretçinin sıkılmasına ve sayfadan ayrılmasına neden olabilecektir.
Bir resim , her zaman bir metinden çok daha fazlasını ifade eder. Ancak burada seçilecek resim ve kullanılacak kısa metinler (hatta anahtar kelimeleler ) , ziyaretçinin çok daha rahatlıkla aradığı (ya da bilinçlice sizin tarafınızdan yönlendirilmek istenen) hedefe ulaşmasını sağlayacaktır.
Eğer bir den fazla ürün grubuna ait bir e-ticaret sitesine sahipseniz, her ürün grubunu kendisine ait özel bir renkel dizayn ediyor olmak, kullanıcıların site içerisinde bulundukları yeri ve görsel olarak zaten kısa hafızaya kaybedilmiş bilgilerde fazlalığa yol açar. Kısa hafızadaki bilgilerinde çok kısa bir sürede atıl hale gelmesi nedeniyle de, ziyaretçinin yolunu bulmada zorlanmasına yol açabilecektir. Bu nedenle bu tarz bir dizaynı kullanmanız faydalı olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder